دستگاه تقطیر چیست؟ تفاوت آن با دستگاه عرق گیری و گلاب گیری کدام است؟
نوشته شده توسط : مدیر

دستگاه تقطیر چیست؟

در یک تعریف یا بیان ساده که دستگاه تقطیر چیست و چه کاربردی دارد می توان گفت یک فرایند فیزیکی است که جهت جداسازی دو مایع که نقطه جوش متفاوتی دارند را از هم جدا می کند. به جرات می توان ادعا نمود که استفاده از این دستگاه کاربردی و خاص یکی از بهترین و خاص ترین روش های خالص سازی مایعات می باشد و همچنین ترکیبات مختلف گوناگون با نقطه ی جوش پایین می باشد

برای اطلاع از قیمت خرید دستگاه تقطیر عرق گیری یا همان دستگاه عرق گیر و دستگاه گلابگیر، بهتر است بدانید در مدل ها و حجم های مختلفی به فروش می رسند؛ از مدل های آن می توان به دستگاه تقطیر استوانه ای یا دستگاه تقطیر با کندانسور نام برد و در حجم های مختلف ۱۲، ۲۰، ۳۰ و… موجود می باشند. شما در محصولات بالا می توانید قیمت خرید دستگاه تقطیر برقی یا صنعتی را مشاهده کنید. در ادامه با نحوه کار با دستگاه های تقطیر، عرق گیری و گلاب گیری آشنا می شوید. پس بنابراین دستگاه تقطیر همان دستگاه عرق گیری و گلاب گیری می باشد.

دستگاه عرق گیر و گلاب گیر

دستگاه عرق گیر جدید دارای مدل های بسیار گوناگونی است و برای استفاده های خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در چند سال اخیر کسب و کارهای کوچک و خانگی پیشرفت فراوانی داشته اند. به همین علت افراد فراوانی به دنبال کسب و کاری تازه هستند. یکی از آسان ترین و در عین حال پربازده ترین کارها در حال حاضر تولید عرقیات گیاهی می باشد. این دستگاه عرق گیر از دو بخش ( بخش گرم کننده و بخش سرد کننده) تشکیل شده است. در بالا و در محصولات، دستگاه عرق گیر با قیمت لیست شده است که در خرید و بررسی به شما کمک می کند. قبل از خرید اینترنتی دستگاه عرق گیر باید بدانید که علاوه بر صنعتی یا خانگی بودن، تقسیم بندی دیگری نیز وجود دارد که آن ها را به دستگاه عرق گیر برقی و یا عرق گیر گازی تقسیم می کند.

در واقع دستگاه گلاب گیر، دستگاه عرق گیر و دستگاه تقطیر جزو دستگاه هایی می باشند که وظایف کاملا مشابهی دارند فقط از عناوین گوناگونی برخوردار می باشند. نکته ی قابل توجهی که در رابطه با این موضوع لازم است بدانید این است که در فرایند تولید عرقیات گیاهی و تولید گلاب دستگاه های مشترکی نیازمند است که به نام دستگاه تقطیر شناخته می شود. بنابراین برای گلاب گیری از مخلوط مورد نظر ما که شامل گل و آب است، بهترین روش همین عمل تقطیر است که اساس جداسازی آن همان طور که گفته شد، تفاوت در نقطه جوش مواد است.

ویژگی های دستگاه تقطیر و عرق گیر

چنانچه شما با توجه به نیاز و فضایی که دارید دستگاه تقطیر و عرق گیرمناسب خود را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید می توانید از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه بهره مند گردید. برخی از ویژگی های دستگاه تقطیر و عرق گیر مرغوب عبارتند از: بازدهی بسیار بالا و تولید عرقیات خالص، شفاف و بدون مزه نامطبوع، طرز استفاده بسیار آسان با استفاده از دفترچه راهنما، بدون نیاز به تخصص و دانش خاص، امکان تهیه هر گونه عرقیات و عطر از گل و گیاهان مختلف به راحتی امکان پذیر است. البته باید در نگهداری از دستگاه تقطیر عرق گیر نیز نکات مربوط به آن را رعایت نمود تا حداکثر استفاده را از آن داشته باشیم.

تقسیم بندی دستگاه های عرقگیر

این دستگاه ه ها بر اساس استفاده و کاربرد، حرارتی یا برقی، جنس و حجم و همینطور دسته بندی براساس صنایع غذایی به موارد مختلفی تقسیم شده و نام برده می­شوند. به عنوان مثال میتوان اشاره کرد به : ۱- دستگاه عرقگیر برقی، ۲- دستگاه عرقگیر گازی. یا در یک دسته بندی دیگر آنها را به : ۱- دستگاه عرقگیر خانگی، ۲- دستگاه عرقگیر صنعتی تقسیم می­کنند.

 

منبع




:: برچسب‌ها: دستگاه تقطیر , دستگاه عرق گیری , دستگاه گلاب گیری ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: